Nawigacja
Projekty międzynarodowe
Liceum Sztuk Plastycznych
Egzaminy zewnętrzne 2020
Technikum usług fryzjerskich
Odwiedziny
Odsłon : 984777
INNOWACJA PEDAGOGICZNA WIZAŻ, KREOWANIE WIZERUNKU ORAZ PIELĘGNACJA DŁONI I. WSTĘP
Działanie związane z zapewnieniem dostępu do najnowszych technologii kosmetycznych i make-up poprzez przeprowadzenie rokowań dotyczących współpracy oraz objęciu patronatu przez markę Pierre Rene Professional w Ustce. Umowa zapewni gwarancję sukcesu oraz atrakcyjność nowego oddziału na rynku edukacyjnym w regionie. Po złożeniu projektu koncepcji nowego innowacyjnego kierunku Dyrekcji Szkoły zostało zorganizować spotkanie z Naczelnikiem Wydziału Edukacji w celu przedstawienia propozycji utworzenia innowacyjnego oddziału oraz uzyskania zgody na sfinansowanie dodatkowych kosztów związanych z wprowadzeniem innowacji w nowo powstającym oddziale. Dzięki uzyskanej zgodzie oraz wsparciu ze strony Urzędu można kontynuować procedurę złożenia dokumentacji w Kuratorium Edukacji dotyczącą innowacji pedagogicznej w ZSBiP. Wprowadzenie innowacji w Technikum Usług Fryzjerskich jest odpowiedzią na oczekiwania młodzieży po przeprowadzonych konsultacjach oraz badaniach w formie ankiety na ponad 200 osobach. Wprowadzenie innowacji zapewni wyższą jakość kształcenia i poszerzenie oferty edukacyjnej naszej szkoły, będzie formą promocji Zespołu Szkół Budowlanych i Plastycznych w Grudziądzu, umożliwiającą utworzenie nowego oddziału oraz lepszy nabór. Wraz z nadchodzącym rokiem szkolnym 2015/2016, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, zainteresowaniom uczniów, ZSBiP w Grudziądzu postanowiło stworzyć klasę, w której prowadzona będzie innowacja pedagogiczna w zakresie wizażu, kreowania wizerunku oraz pielęgnacji dłoni. Uczniowie technikum usług fryzjerskich poza ogólnie realizowanym programem nauczania będą poszerzać obszar swojej wiedzy o nowe treści, korzystając z nowatorskich form i metod pracy oraz najnowszych osiągnięć edukacyjnych. Dzięki wsparciu strategicznego partnera marki Pierre Rene Professional Szkoła uzyska wsparcie w formie pełnego wyposażenia stanowiska make-up, manicure w preparaty, narzędzia oraz w organizowaniu i przeprowadzeniu przez pracowników Firmy pokazów, szkoleń warsztatów dla uczniów kierunku fryzjerskiego /wizażu, w ilości czterech spotkań w ciągu roku szkolnego, dla każdego rocznika. Forma ta w szczególny sposób uatrakcyjni wybór z uwagi na kompletne i profesjonalnie przygotowanie zaplecza warsztatowego, dostęp do najnowszych technologii, współpracę z wizażystami, trenerami marki Pierre Rene Professional. Poznawanie na bieżąco trendów, kolekcji na dany sezon. Zarówno sposób prowadzenia zajęć, jak i bogactwo przekazywanej wiedzy ma w przyszłości ułatwić i sprecyzować nie tylko wybór zawodu, ale przede wszystkim zagwarantować uczniom wysoki poziom kształcenia i pełne zadowolenie w zakresie samorealizacji. Realizacja przygotowanego programu innowacji, będzie odbywać się w ramach dwóch godzin tygodniowo w klasie I, II, III i IV w Technikum Usług Fryzjerskich o specjalności wizaż, kreowanie wizerunku oraz pielęgnacja dłoni.. Wprowadzone zmiany mają pomóc w przygotowaniu ucznia do: - zdobycia kwalifikacji: K1: wykonywanie zabiegów kosmetycznych twarzy i K2: wykonywania zabiegów kosmetycznych ciała dłoni i stóp na kwalifikacyjnych kursach zawodowych w zakresie kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie technik usług kosmetycznych. II. CELE EDUKACYJNE
III. TREŚCI NAUCZANIA Treści nauczania będą kształtowane przez nauczycieli uczących przedmiotu w związku z tym, że nie występują systematyczne opracowania podręcznikowe. Program starano się skonstruować w taki sposób, aby wyrobić w uczniach umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami, przekazać podstawową wiedzę z zakresu kosmetyki, dermatologii, chemii kosmetycznej. Treści nauczania realizowane będą w oparciu o następujące bloki tematyczne:
IV. PROPOZYCJA OCENY: 1. uświadomienie uczniowi, że jest współodpowiedzialny za efekty swojej pracy Ocenianiu podlegać będą: a) wypowiedzi ustne - przy odpowiedzi ustnej obowiązuje znajomość materiału z trzech ostatnich lekcji, w przypadku lekcji powtórzeniowych - z całego działu; b) sprawdziany pisemne - przeprowadzane po zakończeniu każdego działu, zapowiadane tydzień wcześniej. Sprawdziany mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą; c) kartkówki obejmujące materiał z trzech ostatnich lekcji, nie muszą być zapowiadane; d) prace domowe - przynajmniej jedna ocena w ciągu semestru; e) aktywność na lekcji (uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, gdy zgromadzi pięć plusów, gdy uzyska ich mniej, w końcu semestru zostają one zamienione odpowiednio przy czterech plusach na ocenę dobrą, a przy trzech na dostateczną). W przypadku dużej aktywności na lekcji uczeń może otrzymać kilka ocen bardzo dobrych; za pięć minusów - ocenę niedostateczną. f) prace dodatkowe, schematy, plansze, wykresy, rysunki i inne w skali dobry-bardzo dobry, oraz w postaci plusów, które przeliczane są na oceny analogicznie jak za aktywność na lekcji. g) praca samodzielna z pomocą źródeł
V. PROPONOWANA LITERATURA: 1. Małgorzata Rajczykowska MAKIJAŻ, WSiP 2010. 2. Ewa Fałkowska-Rękawek SZTUKA AUTOPREZENTACJI I WIZAŻU, WSiP
Grudziądz, 22.02.2015 r. Osoba wdrażająca: Joanna Dołżyc Osoba wspierająca projekt : Piotr Dołżyc
|
Stworzona przez ZSBiP