
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Program graficzny Adobe Illustrator w praktyce/2”
Kształcenie i szkolenia zawodowe. Akcja 1. Mobilność edukacyjna.
Nr projektu 2018-1-PL01-KA102-049142
§ 1. Informacje ogólne
Projekt nr 2018-1-PL01-KA102-049142 pt. „Program graficzny Adobe Illustrator w praktyce/2” , zwany dalej Projektem, realizowany jest przez Zespół Szkół Budowlanych i Plastycznych z siedzibą w Grudziądzu przy ul. Czarnieckiego 9, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) - Narodową Agencją programu ERASMUS+ z siedzibą w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 142A, oraz Gminą-Miasto Grudziądz z siedzibą w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1.
- Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+, sektor - Kształcenie i szkolenia zawodowe, Akcji 1 – Mobilność edukacyjna - Wyjazdy uczniów i kadry edukacyjnej.
- Biuro projektu znajduje się w Zespole Szkół Budowlanych i Plastycznych im. M. Kopernika w Grudziądzu przy ul. Czarnieckiego 9.
- Projekt jest realizowany w Zespole Szkół Budowlanych i Plastycznych im. M. Kopernika w Grudziądzu w okresie 2018-09-01 do 2019-08-31.
- Projekt jest skierowany do uczniów klas II i III w zawodzie plastyk, kształcących się w specjalnościach: fotografia artystyczna i projektowanie graficzne.
- W projekcie może wziąć udział grupa 15 uczniów.
- Uczestnictwo w projekcie jest nieodpłatne.
§ 2. Postanowienia ogólne
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pt. „Program graficzny Adobe Illustrator w praktyce/2” (zwany dalej Regulaminem) określa warunki uczestnictwa w Projekcie, zasady rekrutacji, procedurę odwoławczą, organizację wsparcia, prawa i obowiązki Uczestniczki/Uczestnika Projektu oraz warunki rezygnacji z udziału w Projekcie.
§ 3. Definicje
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
a) Projekcie – należy przez to rozumieć projekt p.t. „Program graficzny Adobe Illustrator w praktyce” współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.
b) Beneficjencie – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Budowlanych i Plastycznych w Grudziądzu przy ulicy Czarnieckiego 9.
c) Procesie rekrutacji – rozumie się przez to prowadzenie postępowania w sprawie przyjęcia do udziału w Projekcie uczniów kształcących się w placówce Beneficjenta.
d) Uczestniczce/Uczestniku – należy przez to rozumieć uczennice i uczniów kształcących się w placówce Beneficjenta, które/rzy spełniają wymogi określone w Regulaminie, zostały/li zakwalifikowane/ni do udziału w Projekcie, dostarczyły/li wypełniony i podpisany komplet dokumentów rekrutacyjnych.
§ 4. Warunki uczestnictwa w projekcie
Warunkiem uczestnictwa jest:
- Wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego (załącznik nr 1/ część A) w wersji papierowej i elektronicznej (dokument Microsoft Word) do koordynatora projektu oraz pozytywnej opinii wychowawcy (załącznik nr 1/ część B). Wersję elektroniczną formularza należy przesłać na adres:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
- Akceptacja postanowień Regulaminu.
- Zakwalifikowana/y do udziału w Projekcie Uczestniczka/Uczestnik zobowiązuje się do informowania Beneficjenta Projektu o wszelkich zmianach zawartych w kwestionariuszu danych.
- Podpisanie umowy pomiędzy Uczestnikiem mobilności zagranicznej a Beneficjentem w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+, sektor – Kształcenie i szkolenie zawodowe, Akcja 1 – Mobilność edukacyjna.
- Wyrażenie zgody przez Uczestniczkę/Uczestnika na przetwarzanie danych osobowych w celu udzielania wsparcia, realizacji Projektu, monitoringu, kontroli i sprawozdawczości w ramach Projektu. Ponadto obowiązkowe jest wyrażenie zgody na publikowanie/udostępnianie wizerunku do celów upowszechniania informacji o Projekcie, poprzez wizualizacje jego działań, kontroli i sprawozdawczości w ramach Projektu. Podanie danych osobowych przez Uczestniczki/Uczestników szkolenia jest dobrowolne, lecz odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach Projektu.
§ 5. Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad równych szans, w tym
zasady równości płci. Beneficjent zakłada równy dostęp do Projektu zarówno
kobiet jak i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych
uczestniczek/uczestników projektu.
- Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadami równości, ze szczególnym
uwzględnieniem przestrzegania zasad niedyskryminowania ze względu na
wiek, rasę, miejsce zamieszkania, religię, orientację seksualna, pochodzenie
czy niepełnosprawność.
- Rekrutacja prowadzona będzie we wrześniu 2018 r. przez Zespół ds.
Rekrutacji w Zespole Szkół Budowlanych i Plastycznych w Grudziądzu.
- W skład Zespołu ds. Rekrutacji powołanego przez Dyrektora Szkoły wchodzą:
koordynator projektu – Iwona Liegmann,
nauczyciel przedmiotów zawodowych – Beata Garrett
wychowawcy klas – Anna Walczak (kl. II) i Roman Piasecki (kl. III)
5. Harmonogram rekrutacji w roku szkolnym 2018/2019:
Przyjmowanie zgłoszeń do projektu Rekrutacja uzupełniająca
|
05.09.2016 - 12.09.2016 13.09.2014 - 14.09.2016
|
Rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Rekrutacyjną;
|
18-19.09.2016
|
Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowej
|
20.09.2016
|
Spotkanie organizacyjne z rodzicami i uczniami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie
|
24.09.2016
|
Potwierdzenie udziału w projekcie - podpisanie umowy
|
24-27.09.2016
|
6. Beneficjent zastrzega sobie prawo zmiany terminu zakończenia postępowania
rekrutacyjnego.
7. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń oraz
stronie internetowej szkoły, a także na godzinach wychowawczych w
klasach, do których skierowany jest Projekt.
8. Rekrutacja jest przeprowadzana w formie konkursu.
9. Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające poniższe wymagania:
- są uczniami Liceum Plastycznego im. J.Czapskiego w Zespole Szkół Budowlanych i Plastycznych w Grudziądzu i kształcą się w zawodzie plastyk
- uzyskują pozytywne oceny z przedmiotów zawodowych oraz języka angielskiego
- wykazują zainteresowanie zawodem w swojej branży
- wypełnili formularz zgłoszeniowy do udziału w projekcie
„Program graficzny Adobe Illustrator w praktyce/2” (załącznik nr 1/ część A)
- posiadają pozytywną opinię wychowawcy z uwzględnieniem
informacji n/t zachowania, osiągnięć i zaangażowania w życie szkoły
(załącznik nr 1/ część B)
- będą brały udział w spotkaniach mających na celu przygotowanie do uczestnictwa w praktykach zawodowych, tj. lekcjach z języka angielskiego oraz warsztatach pedagogiczno-kulturowych
- posiadają ważny paszport lub dowód osobisty co najmniej na kolejny rok kalendarzowy
10. Proces rekrutacji obejmuje:
- złożenie formularza zgłoszeniowego (załącznik nr 1/ część A) do udziału w projekcie wraz z opinia wychowawcy (załącznik nr 1/ część B)
- rozmowę kwalifikacyjną
- Rozmowa kwalifikacyjna będzie składała się z przedstawienia swojej osoby po angielsku i odpowiedzi na dwa pytania (w j. pol.) wybrane w drodze losowania z zakresu własnych motywacji do udziału w projekcie, współpracy w grupie, organizacji czasu pracy, itp.
Na rozmowę kwalifikacyjną uczeń przynosi indywidualny plan rozwoju , zawierający oczekiwania związane z praktykami, plan wykorzystania zdobytej na praktykach wiedzy, zaplanowanie własnej ścieżki kariery oraz opis motywacji do udziału w projekcie.
- akceptację wniosku przez Zespół ds. Rekrutacji
- formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1/ część A)
- opinię wychowawcy klasy wraz ze średnią ocen z przedmiotów i ocena z zachowania z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji (załącznik nr 1/ część B)
11. Uczeń ubiegający się o udział w projekcie w wyznaczonym terminie powinien złożyć do koordynatora projektu - Iwony Liegmann lub wychowawcy następujące dokumenty:
- formularz zgłoszeniowy - do pobrania ze strony ZSBiP (załącznik nr 1/ część A)
- opinię wychowawcy klasy wraz ze średnią ocen z przedmiotów i ocena z zachowania z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji (załącznik nr 1/ część B)
12.Szczegółowe kryteria rekrutacji:
Punktacja:
średnia ocen końcoworocznych z przedmiotów artystycznych z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji
(projektowanie graficzne,
podstawy projektowania, fotografia artystyczna, rysunek/malarstwo)
|
do 2,9
|
0 pkt.
|
od 3,0 do 3,5
|
5 pkt.
|
od 3,6 do 3,9
|
10 pkt.
|
od 4,0 do 4,5
|
20 pkt.
|
od 4,6 do 5,0
|
30 pkt.
|
powyżej 5,0
|
40 pkt.
|
ocena z zachowania z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji
|
poniżej dobrej
|
0 pkt.
|
dobra
|
10 pkt
|
bardzo dobra
|
20 pkt.
|
wzorowa
|
30 pkt
|
ocena końcoworoczna z języka angielskiego z roku szkolnego poprzedzającego proces rekrutacji
|
poniżej oceny dostatecznej
|
0 pkt.
|
ocena dostateczna
|
5 pkt.
|
ocena dobra
|
10 pkt.
|
ocena bardzo dobra
|
20 pkt.
|
ocena celująca
|
30 pkt.
|
udział w olimpiadzie lub konkursie z przedmiotów zawodowych na szczeblu co najmniej wojewódzkim
|
|
10 pkt.
|
tytuł finalisty lub laureata w olimpiadzie lub konkursie z przedmiotów zawodowych na szczeblu krajowym lub międzynardowym
|
|
20 pkt. / kraj.
30 pkt./ mnar.
|
udział w szkolnym projekcie międzynarodowym
|
|
30 pkt.
|
ocena rozmowy kwalifikacyjnej
|
język angielski
|
0 – 10 pkt.
|
indywidualny plan rozwoju
|
0 – 10 pkt.
|
rozmowa
|
0 – 10 pkt.
|
Punkty za pomoc/opiekę podczas wizyty grupy cypryjskiej w ZSBiP w kw-maj.2018
|
Wg sporządzonej tabeli - załącznik
|
|
wymagana jest pozytywna opinia wychowawcy klasy
13. W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności kandydatów na listach
decyduje średnia ocen uzyskanych w roku szkolnym poprzedzającym proces rekrutacji.
14. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół ds. Rekrutacji listy
głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w ZSBiP oraz na
stronie internetowej szkoły.
15. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy
uczeń zrezygnuje z udziału w Projekcie, zostanie skreślony z listy Uczestników lub nie
wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych.
16. Po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń wypełnia oświadczenie o wyrażeniu
zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2) i pisemnie potwierdza
zapoznanie się z zasadami udziału w projekcie oraz wypełnia ankietę dla uczniów
biorących udział w rekrutacji do Projektu.
17. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych powoduje, że uczeń nie może być
Uczestnikiem zajęć realizowanych w ramach projektu.
18. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
19. W przypadku zbyt małej liczby Uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w
dowolnym momencie trwania projektu.
20. Uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do wyjazdu, wraz z opiekunami/rodzicami są
zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym z Koordynatorem Projektu.
21. Rodzic/opiekun prawny wypełnia oświadczenie o wyrażeniu zgody na udział
dziecka/podopiecznego w projekcie i pisemnie potwierdza zapoznanie się z regulaminem
udziału w projekcie (Załącznik nr 3)
§ 6. Procedura odwoławcza
- W terminie 4 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy osób zakwalifikowanych oraz listy osób niezakwalifikowanych do uczestnictwa w Projekcie (czyli od dnia 20.09.2016) rodzic kandydata może wystąpić do Zespołu ds. Rekrutacji z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do udziału w Projekcie.
- Zespół ds. Rekrutacji przygotowuje uzasadnienie odmowy przyjęcia do udziału w Projekcie w ciągu 4 dni od złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia; uzasadnienie wydaje się w sekretariacie szkoły.
- W ciągu 4 dni od dnia otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia do udziału w Projekcie, rodzic kandydata może złożyć do dyrektora ZSBiP w Grudziądzu odwołanie od rozstrzygnięcia Zespołu ds. Rekrutacji.
- W terminie 4 dni od dnia otrzymania odwołania, Dyrektor ZSBiP w Grudziądzu rozpatruje odwołanie i podejmuje ostateczną decyzję.
§ 7. Zasady organizacji zajęć przygotowawczych do stażu
- Zajęcia w ramach przygotowania językowo-kulturowo-pedagogicznego zorganizowane będą w Zespole Szkół Budowlanych i Plastycznych w Grudziądzu.
- Zajęcia odbywać się będą po zajęciach lekcyjnych i będą składały się z:
- 10 godzin zajęć z języka angielskiego
- przygotowania kulturowego - zajęcia mające na celu poznanie kultury i obyczajów kraju goszczącego stażystów - 4 godz.
- przygotowanie pedagogiczne - zajęcia z zakresu zachowywania się w trudnych sytuacjach oraz zintegrowania grupy - 6 godz.
- zajęcia z udzielania pierwszej pomocy - 2 godz.
- zajęcia z podstaw języka greckiego – 4 godz.
- Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
- Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie mają obowiązek punktualnie i regularnie uczestniczyć w organizowanych zajęciach.
- Każdą nieobecność na zajęciach należy usprawiedliwić u prowadzących zajęcia. Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogółu godzin. W przypadku opuszczenia więcej niż 20% godzin przewidzianych na dane zajęcia uczeń zostaje skreślony z listy uczestników w projekcie.
- Zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym kurs.
- W przypadku skreślenia ucznia z listy uczestników stażu, jego miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej. Skreślony z listy uczeń zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych materiałów oraz środków finansowych na niego poniesionych.
§ 8. Prawa i obowiązki uczestnika Projektu
1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
- informacji na temat projektu umieszczanych na stronie internetowej szkoły, bądź przekazywanych bezpośrednio uczestnikowi,
- nieodpłatnego udziału w projekcie,
- otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć,
- otrzymania certyfikatów zgodnie z założeniami Projektu,
- zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
2. Uczestnik zobowiązuje się do:
- uczestnictwa w zajęciach realizowanych w ramach przygotowania do stażu (podpis na liście obecności),
- 100% obecności na praktyce zawodowej (dotyczy: punktualności w miejscu odbywania praktyki, realizowania zadań powierzonych na praktyce oraz przez opiekuna stażu, informowania koordynatora projektu
o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu),
- uczestnictwa w zajęciach kulturowych: wycieczkach i wyjściach do muzeów,
- uczestnictwa w spotkaniach z opiekunami oraz zdawania relacji z przebiegu stażu,
- prowadzenia dzienniczka praktyk,
- czynnego uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu - zgodnie z założeniami Projektu,
- stworzenia prezentacji multimedialnej/ tutorialu z wybranego tematu dotyczącego nauki programu graficznego Adobe Illustrator
- sporządzenia raportu końcowego w terminie wyznaczonym przez Koordynatora Projektu,
- aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu.
§ 9. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
- rezygnacja została złożona na piśmie do Dyrektora ZSE w terminie do 5 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego ( ogłoszenie listy uczestników – 20.09.2018) bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
- rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć stosowne zaświadczenie (np. zwolnienie lekarskie), w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
2. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu otrzymanych materiałów.
§ 10. Postanowienia końcowe
- Regulamin jest dostępny w Biurze Projektu – ZSBiP, ul. Czarnieckiego 9 w Grudziądzu oraz na stronie internetowej Beneficjenta: http://www.zsbip.grudz.eatm.pl (zakładka „projekty międzynarodowe”) oraz u Koordynatora Projektu.
- Regulamin może ulec zmianie w przypadku gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie Projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie Projektu, wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli realizacji Projektu.
- Beneficjent Projektu zastrzega sobie prawo zaprzestania realizacji Projektu w razie rozwiązania umowy o dofinansowanie.
- W kwestiach nieujętych w Regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Koordynator.
- Każda/y Uczestniczka/Uczestnik Projektu potwierdza pisemnie zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptację jego postanowień.
- Regulamin obowiązuje na okres realizacji Projektu.
Oświadczam, że zapoznała/łem się z niniejszym Regulaminem i akceptuję jego postanowienia.
Miejscowość i data
|
Czytelny podpis Uczestnika Projektu
|
Czytelny podpis Rodzica
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|